Som sælger bruger jeg også CRM systemer

Som sælger bruger jeg også CRM systemer

16. januar 2013 0 Af Klaus pallow

En af de ting man som sælger, nærmest helt instinktivt hader, er CRM systemer. Det lugter altid fælt meget af både kontrol, opfølgning, misbrug af tid og ikke mindst noget der er fundet på af ledergruppen. Det tillige med at mange CRM systemer er så store og komplekse at det i udgangspunktet blot tager fra virksomhedens kasse uden egentligt at bringe noget spændende ny viden tilbage til virksomheden igen – det gør at CRM systemer det altid hos sælgerne klinger af noget man skal holde sig væk fra.

Sådan havde jeg det egentligt også da jeg for noget tid siden var på kursus i SuperOffice. Jeg vidste godt at virksomheden var begyndt at kigge på CRM systemer til os – og jav var da også med vanlig sælger gen begyndt at være tvær på grund af det. Så det var helt klart op af bakke for den stakkel instruktør der skulle undervise os i SuperOffice.  Vi havde valgt officekonsulenterne som vi så ofte har gjort i forbindelse med diverse offfice kurser. De plejer altid at være gode til at finde instruktører, der matcher vores virksomhedskultur rimeligt fornuftigt. Så endnu engang var det dem der stod for vores undervisning.

Lad mig bare sige det sådan – at det var godt det var en underviser der kendte vores virksomhed, vores udfordringer og ikke mindst nok også vores holdning til CRM for ellers kunne det hurtigt have udviklet sig. Men det korte og det lange var sådan set bare, at kurset gik rigtig godt og vi fik det med hjem som vi skulle.

Det viste sig jo pludselig at superoffice ikke var så slemt som jeg troede. Det er jo ikke en hundedyrt CRM program som jeg har set så mange gange før. Det var faktisk et helt stille og roligt program der var lige til at gå til – efter en smule introduktion.

SuperOffice kan tilpasses til stort set hvad situation jeg som sælger måtte ønske, og samtidig er det ikke specielt komplekst at arbejde med. Der er ingen tvivl om at jeg har fået mig en over næsen og må nok revidere min holdning til CRM systemer.

Vi er i sælgergruppen temmelig enige om at netop dette CRM system har gjort at vi er blevet noget mere skarpe på hvad det er vi ønsker, hvordan vi skaber kontakt til kunderne og ikke mindst hvordan vi fortsætter kontakten til kunden. Vores udbytte har skam heller ikke manglet – det kan ret tydeligt aflæses i både ordrer og ikke mindst i tilfredsheden ved kunderne. Når man spørger dem, hvordan de oplever kontakten fra leverandøren så svarer de at den er mere nærværende end den var før. Det er super rart at få den feedback – så ved vi da også at det ikke har været helt spildt.

Der er ingen tvivl om at et kursus har gjort at jeg og mine medsælgere er blevet super glade for SuperOffice, og ingen tvivl om at når vi snakker virksomhedskursus så er vores leverandør det rigtige valg. Hvis du selv står overfor at skulle benytte SuperOffice, så kan du jo lure lidt på vores kursusleverandør ved at klikke her

Lad mig endelig høre – dine erfaringer.

Disclaimer